Saskia Vanden Eede


Korte bio
Saskia was jarenlang actief in het werkveld (o.a. bij Barry Callebaut) wat resulteert in 14 jaar marketingervaring, meer specifiek in project management, website beheer, markt-en data-analyse, marktonderzoek en innovaties. Zij participeerde actief aan diverse onderzoeksprojecten in het bedrijfsleven waaronder onderzoek naar innovaties, merk-en productpositionering en smaak. Dankzij de eerdere werkveldervaring, de diverse contacten vanuit de hogeschool (via concrete studentenprojecten, gastcolleges, bedrijfsbezoeken) en actieve deelname aan de expert hub ‘Technology & Marketing’ van de Belgian Association for Marketing (BAM) bouwde zij een uitgebreid netwerk op in het marketing bedrijfsleven.
Samen met de onderzoeksgroep ICT werkt zij tevens aan het PWO project Data Smart Ondernemen (2017-2019) dat tot doel heeft kleinere KMO’s te sensibiliseren m.b.t. het inzetten van online data om zo slimmere managementbeslissingen te nemen. Deze studiegebied overschrijdende samenwerking werd ondertussen verder gezet omwille van de reële opportuniteit om een nieuwe onderzoekslijn te starten rond het (duurzaam) inzetten van data en technologie voor KMO’s in verschillende sectoren en voor verschillende doeleinden.

Opleiding
Saskia behaalde een diploma in de Toegepaste Economische Wetenschappen aan de UGent en vulde dit aan met een specialisatie in marketing aan de VLEKHO Business School.
Sinds 2011 is zij lector marketing, voornamelijk binnen de cluster ‘marketingcommunicatie’, waar ook digitale marketing onder valt. Zij bewaakt de leerlijn informatie-en onderzoeksvaardigheden en is bachelorproef-coördinator voor de opleiding Bedrijfsmanagement. Daarnaast begeleidt zij  praktijkonderzoeken van studenten evenals bachelor proeven.

Contactgegevens

Projecten
Expertise 2: Digitale en deeleconomie
  • Datasmart Online Ondernemen
Telefoon
02 300 22 19
E-mail
info@odicense.be